İSTAHED LOGO

Menü

Ara

image

SAĞLIK BAKANLIĞI-HSM-İSTAHED BİLİŞİM TOPLANTISI

image
20 Temmuz 2017
1622

SAĞLIK BAKANLIĞI -İSTAHED-HSM BİLİŞİM ŞUBESİ USS TOPLANTI NOTLARI
-Sağlık Bakanlığı'ndan USS ile ilgilenen birimin,İstanbul Halk Sağlığı Müdürlüğü Bilgi İşlem Şubesi yapacağı toplantıya sahanın USS ile alakalı sorunlarını aktarmamız için HSM tarafından davet edildik.
-Toplantıya İSTAHED Yönetim Kurulu Üyesi Dr Melisa Menemencioğlu ve İSTAHED Bilişim Komisyonu Üyesi Dr Gürcan Tokatlı katılmıştır.
-Sizlerden gelen sorular iletilmiş şu yanıtlar alınmıştır.
-USS'den muayene çekilememesi hususunda; ahbs aldığımız sistemcilerle konuşmamız gerektiği,e-nabız butonu yoksa koydurmamız gerektiği,e-nabız butonu varsa butonu aktif çalıştırmalarını istememiz gerektiği ve hastaların bilgilerine e-nabız üzerinden ulaşılması gerektiği söylenmiştir.
-USS'de bebek,çocuk izlemlerinin eksik gelmesi üzerine;sahadan temsilci ya da temsilciler seçmemizi,bu temsilcinin sorunu örnekleme üzerinden topluca ussdestek@saglik.gov.tr ya da yazilimdestek@saglik.gov.tr adreslerine yazmasını,tek bir mail adresinden iletişime geçilirse,sorunun daha çabuk sebebini bulabileceklerini,iletişimin daha sağlıklı olacağı söylenmiştir.Ayrıca 03122485151 yazılım destek çağrı merkezi KDS veya USS destek hattından iletişime geçip örnekler verilerek çözüme gidilebileceği tarafımıza belirtilmiştir.
-Ölen hastaların geç yansıması,MHRS den numara,adres bilgilerinin alınamaması,USS den güncel hasta listesi alınırken eksik hasta bilgilerinin geldiği iletilmiştir.Cevap olarak;bu sorunun USS kaynaklı olmadığı,yazılım firmasıyla iletişime geçmemiz gerektiği,firmanın KPS'den bilgileri alması için gerekli eklemeleri yapması gerektiği,ölüm durumlarının Mernis'den sorgulanabileceği söylenmiştir.
-USS'ye gönderilen performans verilerinin gitmemesi,geç yansıması,hiç yansımaması,silinmesi,güncellemelerinin geç olması sorunları olduğu tarafımızca söylenmiştir.Bu konuda;USS'nin henüz tamamlanmamış olduğunu,yenilenmesinin devam ettiğini söylemişlerdir.Servis hizmetlerinin sık kopmasından bahsettiğimizde ise;bu sorunun farkında olduklarını internet alt yapısının düzeltilmesi gerektiğini,uzun vadeli bir çalışma süreciyle, tüm asm'leri kapsayan fiber internet kapalı alanı oluşturulursa bu sorunların çözülebileceğini ancak zamana ihtiyaçları olduğunu söylenmiştir.
-USS'de hatalı verilerin silinmesinde sorun yaşamamızın sebebi sorulmuştur. Bakanlığın yaptığımız hataları düzeltmemiz için 30 gün içinde silme ve düzeltme hakkını verdiğini,bunda sıkıntı olmadığını, bu sorunun ahbs firmasından kaynaklandığını,bazı firmalarda sorun yaşanırken diğerlerinde sorun yaşanmadığını,firmadan bu sorunu düzeltmesi için iletişime geçmemiz gerektiği şeklinde cevap alınmıştır.
-Kurum dışında uygulanan aşıların USS'ye yansıma sorunları anlatılmıştır.Bunun üzerine; sorunların özellikle özel hastanelerden kaynaklandığı,verilerin geç girildiği,eksik girildiği ya da hiç girilmediği ayrıca onların da sistemlerinde hatalar olduğu bununla alakalı çalışmalarının devam ettiği söylenmiştir.
-Kanser tarama verilerinin paket şeklinde gönderilmeden gitmediği,ASM'de yapmadığımız işlemleri de mecburen bize girdirildiği,böyle bir zorunluluktan rahatsız olduğumuz söylenmiştir ve bakanlığın böyle birşey istemediği, tam tersi tek tek yapılan taramalarının yollanmasını istediğini,tek tek yollamanın mümkün olduğunu,ancak firmaların bu konuda bu sistemi oluşturduğunu, firmayla konuşarak bu konuyu da firmayla halletmemiz gerektiği cevabı alınmıştır.
-Son zamanlarda birçok ASM'nin başına dert olan,aşı girerken ATS Sorgusu yapıp,aşı verilerini stoktan düştü görüp,veriyi yollamamıza rağmen ATS stoğundan düşmediğini ve TSM'den aşı almada bu nedenle sorun yaşadığımızı ,ATS'den kaynaklanan sorun olabileceğini belirtmemiz üzerine;bu sorundan haberdar olduklarını,ATS'nin,'' sorunlar bizden değil ''açıklamasında bulunduğunu,çalıştığımız firmalarla ATS entegrasyonunda sorun olabileceğini,sorgu yapılsa bile entegrasyon hatası nedeniyle ATS'den düşmeyebileceğini,aynı anda ATS sorgu sayfasını açıp tek tek kontrol etmemizi ,düşmediğini gördüğümüzde,örneklerle beraber iletişime geçmemiz gerektiğini ancak bu şekilde sorunu saptayıp çözebilecekleri söylenmiştir.
-Bakanlık Temsilcileri, sorduğumuz soruların bir çoğuna cevaplarında ahbs yazılım firmalarına atıf yapmış, hatanın firmalardan kaynaklandığını belirtmiştir.Buna karşılık firmaların da bize sorunların bakanlık kaynaklı olduğunu söylediğini, bu nedenle çelişkilerin ortadan kalkması için Sağlık Bakanlığı ilgili birim,HSM,İSTAHED Bilişim Komisyonu ve Ahbs yazılım firmalarının birlikte bir çalıştay düzenlemesi ve sorunların kaynaklarının belirlenmesi önerilmiştir.Bu öneriye,HSM Müdür Yrd Uzm Dr Soner BALCI bu tür bir çalıştayın daha önce yapıldığını ama daha iyi çözümün ayda bir İSTAHED Bilişim Komisyonuyla toplanılarak ,sorunların direkt sahadan kendisine iletilmesinin ve bakanlıkla yapılan toplantılarda bu sorunları ISTEHED Bilişim Komisyonuyla birlikte sunmalarının daha iyi ve çözüm odaklı olacağını,kendisinin istatistik ve bilgi işlem ayrıca kanser şube birimlerine baktığını, kanser tarama verilerinin yollanmasında yaşanan sıkıntıları da çözebileceğini söylemiştir.
-Son olarak,kendilerinin sahaya bir mesajları var mı diye sorulmuştur.Mesaj olarak; "Öncelikle sizi ilgilendiren bir haberimiz var. Bundan sonra TSM'ler annesi size kayıtlı çocuklar ve yükümlüler haricinde, 4000 üstü hastaları sistemsel olarak engellendikleri için atama yapamayacaklar.Sahaya iletmeniz çok değerlidir. Ayrıca doğru veriyi,doğru zamanda,doğru şekilde yollamanız çok önemlidir çünkü yollanan verilerin resmi evrak kaydı olduğunu unutmamanız gerekir.Bu konuda özen gösterdiğinizi biliyoruz.Diğer sorunlar en kısa sürede çözülecektir" denmiştir.

Benzer Haberler